Το 44ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, ταξιδεύει στην Αθήνα, , στις 21-27 Οκτωβρίου. 

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος θα είναι ο πρώτος σταθμός του 44ου DISFF που ξεκινά το μεγάλο του ταξίδι στον κόσμο, στο πλαίσιο του επιτυχημένου προγράμματος «Το Φεστιβάλ Δράμας Ταξιδεύει».

Το Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα, το Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα και το Διεθνές Σπουδαστικό Πρόγραμμα πλαισιώθηκαν φέτος από τα τρία νέα τμήματα του DISFF: το Διεθνές Πρόγραμμα Animation, το Short & Green (διαγωνιστικά και τα δύο), αλλά και το Cinematherapy που μετά την περσινή επιτυχία του, απέκτησε δικαιωματικά μια μόνιμη θέση  στο πρόγραμμα.

Θα προβληθούν: όλες οι ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος που συμμετείχαν στο 44ο DISFF καθώς και οι βραβευμένες ταινίες των υπόλοιπων διαγωνιστικών τμημάτων (Διεθνές Διαγωνιστικό, Διεθνές Σπουδαστικό, Διεθνές Animation, Short and Green).

Την Κυριακή 24/10 θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα Cinematherapy με τη κινηματογραφοθεραπεύτρια Ντενίς Νικολάκου. Θα προβληθεί η πολυβραβευμένη ταινία  BrutaliaDays Of Labour  του Μανώλη Μαυρήη ταινία που απέσπασε το φετινό Χρυσό Διόνυσο στη Δράμα και βραβεύτηκε στην Εβδομάδα Κριτικής στις Κάννες, και θα ακολουθήσει συζήτηση με τους συντελεστές της ταινίας. 

Για πρώτη φορά φέτος, η πλειοψηφία των σκηνοθετών που διαγωνίστηκαν ήταν γένους θηλυκού (19 γυναίκες, 14 άνδρες).

Η εξερεύνηση της σεξουαλικότητας, οι ερωτικές σχέσεις μεταξύ γυναικών, η απεικόνιση αλληγορικών μητριαρχικών μοντέλων εξουσίας,  η εκδίκηση γυναικών απέναντι σε κακοποιητικούς άνδρες και ο σεξισμός, καταλαμβάνουν ένα σημαντικό κομμάτι της φετινής θεματικής των ταινιών. Ταυτόχρονα, θίγονται ζητήματα όπως το μπούλινγκ,  η θρησκοληψία, η βία του όχλου και η μισαλλοδοξία, ενώ η μετανάστευση,  οι προβληματικές οικογενειακές σχέσεις, ο χωρισμός και η διαχείριση του πένθους μοιάζουν να εμπνέουν για άλλη μια φορά τους μικρομηκάδες. Οι περιγραφές του τουριστικού μοντέλου που επικρατεί σε Ελλάδα και Κύπρο και η άλλη πλευρά της τουριστικής βιομηχανίας,  το επαρχιακό κιτς και οι απεικονίσεις των παρυφών της μητρόπολης, παρουσιάζουν ενδιαφέρον, ενώ τους νέους σκηνοθέτες μοιάζει να απασχολεί ιδιαίτερα η καθημερινότητα και η ψυχολογία των influencers, instagrammers, youtubers και followers, ο εθισμός στα κοινωνικά δίκτυα και η εύθραυστη ισορροπία μεταξύ του είναι και του φαίνεσθαι στην ψηφιακή εποχή.

Αν και λείπουν για άλλη μια χρονιά οι κωμωδίες, το στοιχείο της φαντασίας είναι φέτος παρόν, όπως οι και απρόσμενες ματιές σε συγκλονιστικά γεγονότα, όπως αυτό του Πολυτεχνείου.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η πανδημία αντιμετωπίζεται κυρίως ως φόντο και όχι ως βασικό θέμα.