Περιορισμός δικαιωμάτων στις ΗΠΑ: Απαγορεύονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζόμενων στον σιδηρόδρομο

Nόμο με τον οποίο αποτρέπεται οποιαδήποτε απεργιακή κινητοποίηση στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών ψήφισε χθες το αμερικανικό Κογκρέσο, σύμφωνα με το οποίο μια τέτοια απεργία θα μπορούσε να καταστρέψει την οικονομία της χώρας.

Η ίδια απόφαση πάρθηκε με ψηφοφορία την προηγούμενη μέρα στη Γερουσία.

Ο Δημοκρατικός πρόεδρος Τζο Μπάϊντεν ξεκαθάρισε ότι θα επικυρώσει με την υπογραφή του το νομοσχέδιο, αμέσως μόλις φθάσει στο γραφείο του από το Κογκρέσο. «Δουλεύοντας μαζί, γλιτώσαμε αυτή τη χώρα από μια χριστουγεννιάτικη καταστροφή» είπε σε ανακοίνωση Τύπου που δημοσιοποιήθηκε από τις υπηρεσίες του.

Ο ίδιος ο Μπάιντεν ήταν που, ενόψει της απεργίας που θα κηρυσσόταν από τις 9 Δεκεμβρίου και μετά, απαίτησε από το Κογκρέσο να λύσει το πρόβλημα αναγκαστικά θεσπίζοντας νόμο, κάτι που έχει τη δυνατότητα να κάνει βάσει νόμου του 1926.

Ο Δημοκρατικός πρόεδρος, που συνέχεια λέει ότι υποστηρίζει τα συνδικάτα, θεώρησε την κατάσταση πολύ επικίνδυνη: η έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων του τομέα θα ακρωτηρίαζε την οικονομική δραστηριότητα, θα κόστιζε ως και δύο δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Αμερικανικών Σιδηροδρόμων (Association of American Railroads, AAR).

Παράλυση

Θα είχε επίσης συνέπειες για τη μεταφορά επιβατών, καθώς οι περισσότεροι επιβατικοί συρμοί χρησιμοποιούν σιδηροτροχιές οι οποίες ανήκουν σε εταιρείες μεταφοράς φορτίων.

Ο Αμερικανός πρόεδρος ισχυρίστηκε στην ανακοίνωση Τύπου ότι «δίσταζε να αφήσει στην άκρη» τις διαπραγματεύσεις των συνδικάτων με την εργοδοσία. «Όμως σε αυτή την περίπτωση, οι συνέπειες του κλεισίματος θα ήταν απλά πάρα πολύ μεγάλες».

Η προοπτική παράλυσης των αμερικανικών σιδηροδρόμων αντιπροσώπευε μείζονα πολιτικό κίνδυνο για τον πρόεδρο, την ώρα που ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός και η αμερικανική οικονομία παρουσιάζει πλέον ενδείξεις επιβράδυνσης.

Όμως, επιλέγοντας την επιβολή κλαδικής συλλογικής σύμβασης, παραμερίζοντας τον διάλογο των κοινωνικών εταίρων, ο Τζο Μπάιντεν εκτέθηκε στις επικρίσεις των συνδικάτων και της αριστερής πτέρυγας του κόμματός του.

«Δεν υπάρχει πιο ξεκάθαρο παράδειγμα της απληστίας των επιχειρήσεων από αυτό που βλέπουμε στη βιομηχανία των σιδηροδρόμων σήμερα», στηλίτευσε ο προοδευτικός γερουσιαστής Μπέρνι Σάντερς.