Τι είναι η ψηφιακή κάρτα Δημοσίου Υπαλλήλου

Την  ψηφιακή κάρτα  του δημοσίου υπαλλήλου, ένα εξειδικευμένο σύστημα λογισμικού που θα καταγράφει ενιαία όλες τις λειτουργίες του ανθρώπινου δυναμικού στο Δημόσιο, υλοποιεί το υπουργείο Εσωτερικών σε συνεργασία με την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ).

Στο νέο σύστημα θα ενσωματωθούν επίσης πληροφορίες για κάθε υπάλληλο, όπως οι σπουδές του, η ώρα προσέλευσης και αποχώρησης από την υπηρεσία του, οι απουσίες του, οι άδειες, η αξιολόγησή του και οι ηθικές ανταμοιβές που τυχόν έχει λάβει.

Θα παρακολουθεί, επιπλέον, τις προαγωγές και τις τοποθετήσεις προϊσταμένων, ενώ θα είναι συνδεδεμένο με τη στοχοθεσία και την αξιολόγηση και θα παρακολουθεί τις πειθαρχικές διαδικασίες. Ο κάθε υπάλληλος θα έχει πρόσβαση στην ατομική του καρτέλα.

Ταυτόχρονα, το σύνολο των πληροφοριών, νόμων, κανονισμών και εγγράφων που αφορούν στην διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης θα είναι προσβάσιμο στους πολίτες.

Όπως ανέφερε ο κ. Βορίδης στο παρελθόν έχουν γίνει τρεις ανεπιτυχείς προσπάθειες υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου (τα έτη 1997, 2004, 2014), ενώ ενεργοποιήθηκε το 2019 με τη σύναψη προγραμματικής συμφωνίας με την ΚτΠ για την από κοινού οργάνωση, σχεδιασμό και παρακολούθηση του έργου. Ο κ. Ασκούνης είπε ότι ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση που περιλαμβάνει την ωρίμανση του έργου, την κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών, την υλοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας, την επιλογή του αναδόχου και την υπογραφή της σύμβασης.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, το έργο θα πρέπει να παραδοθεί από τον ανάδοχο σε 36 μήνες, ενώ οι πρώτες λειτουργίες του συστήματος θα είναι έτοιμες προς χρήση σε 18 μήνες.