“Όταν μαλώνουν τα βουβάλια, την πληρώνουν τα βατράχια”-Κόντρα Καραγιαννίδη Μέτιου για τον δρόμο Δράμα-Καβάλα ή Αμφίπολη

 

Πάνε λίγες μέρες (13-14/11/2017) που τελείωσε το 6ο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης, στην Κομοτηνή. Μέσα από αυτό ξεκίνησε-αναδείχτηκε και η κόντρα μεταξύ του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Δράμας κ. Καραγιαννίδη και του Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ. κ. Μέτιου, μάλιστα ενώπιον του Πρωθυπουργού για το ποιός δρόμος θα προταθεί για χρηματοδότηση, αυτός της Δράμας – Καβάλας ή αυτός της Δράμας -Αμφίπολης.

Η διχογνωμία έφερε το αποτέλεσμα, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στον λόγο του αναφερόμενος στην Δράμα, να πεί χαρακτηριστικά: “Στην κατ’ ιδίαν συζήτηση που είχαμε εντός πριν από λίγο μας απασχόλησαν κάποιες διαφωνίες, κάποιες διαφορετικές σκέψεις σε σχέση με τις απαραίτητες υποδομές, τον σχεδιασμό των δρόμων” και συνέχισε “Η σύνδεση τώρα της Δράμας, με την Καβάλα αλλά και με την Αμφίπολη είναι η διχογνωμία για την οποία αναφέρθηκα πριν, οι διαφορετικές οπτικές. Εγώ θα έλεγα ότι η δική μας δέσμευση σε αυτό το σημείο είναι ότι η μελετητική ωρίμανση και των δύο έργων θα προχωρήσει. Θα προχωρήσουν οι απαραίτητες εκείνες ενέργειες για να έχουμε πλήρη την εικόνα της βιωσιμότητας, ώστε τα έργα να μπορέσουνε να υλοποιηθούν. Και θα έλεγα ότι υπάρχει χρησιμότητα και στις δύο πλευρές. Η μία χρησιμότητα αφορά την πιο άμεση, την πιο γρήγορη μετακίνηση των πολιτών της Δράμας που δικαίως πολλές φορές παραπονιέται ότι ίσως είναι από τις ξεχασμένες πόλεις της περιφέρειας, προς τις Σέρρες, την Αμφίπολη, τις Σέρρες και τη Θεσσαλονίκη”. Αυτή η διχογνωμία έφερε και την κόντρα που ξεκίνησε από την επόμενη ημέρα μεταξύ των δυο Χρήστων.

Στις 15 Νοεμβρίου 2017 με δελτίο τύπου ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Δράμας Χρήστος Καραγιαννίδης, αποκαλεί τον Περιφερειαρχή κ. Μέτιο ως τον μεγαλύτερο εχθρό της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας και σε άλλο σημείο, ότι ενεργή σαν άλλος σουλτάνος, μάλιστα ζήτησε από τον Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Πατακάκη και από όλους αυτούς που ενεπλάκησαν,να πάρουν θέση στο θέμα.

Αναλυτικά το Δ.Τ.

Στη χτεσινή κλειστή σύσκεψη με τους υπουργούς που συμμετείχαν στο 6ο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης και τον και τον Πρωθυπουργό ο Περιφερειάρχης κος Μέτιος ήταν ο μεγαλύτερος εχθρός της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.
Ο κος Περιφερειάρχης, υποστήριξε ψευδώς, ενώπιον του Πρωθυπουργού ότι ο δρόμος Δράμα- Καβάλα είναι ο μόνος που έχει χρηματοδότηση από την ΕΕ και είναι ωριμότερος μελετητικά από τον δρόμο Δράμα- Αμφίπολη. Μάλιστα ζήτησε 40 εκατ. ευρώ για ένα κομμάτι μόνο του δρόμου Δράμα- Άγιος Αθανάσιος χωρίς να απαντά στις επίμονες ερωτήσεις μου για τι θα γίνει με το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου.
Όταν του αντέτεινα πως η βούληση των δραμινών πολιτών, των θεσμικών παραγόντων, του επιχειρηματικού κόσμου και της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι ως προτεραιότητα ο δρόμος Δράμα- Αμφίπολη, ο Περιφερειάρχης κος Μέτιος, ως άλλος σουλτάνος, απάντησε πως η δική του γνώμη είναι αυτό που πρότεινε και αυτό θα διεκδικήσει να γίνει.
Ο κος Περιφερειάρχης λοιπόν χωρίς καμία διαβούλευση έρχεται κόντρα με όλη την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας θεωρώντας πως γνωρίζει καλύτερα από μας το συμφέρον μας.
Ζητώ να πάρουν θέση οι συνοδοιπόροι του στην περιφερειακή παράταξη κι ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας όπως και όλοι όσοι ενεπλάκησαν στον αγώνα για να υπάρξει η σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία.

Χτες το απόγευμα (16/11/2017) ο Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ. κ. Μέτιος εξέδωσε δελτίο τύπου  δίνοντας απαντήσεις αναφορικά με το θέμα, άλλα και απάντηση στον κ. Καραγιαννίδη, μάλιστα  σε κάποιο σημείο του Δ.Τ. αναφέρει, για ανούσια πολιτικά παιχνίδια εντυπώσεων με ατυχείς χαρακτηρισμούς.

Αναλυτικά το Δ.Τ.

Η αλήθεια και η θέση της Περιφέρειας για τον άξονα Ε61 (Καβάλα-Δράμα-Σέρρες) και η σύνδεσή του με την Αμφίπολη

Σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 173/17-12-2015 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το Χωροταξικό Σχέδιο της Περιφέρειας, οδικά έργα βασικής προτεραιότητας μεταξύ άλλων είναι και:
1. Η κατασκευή του άξονα Ε61, δηλαδή Καβάλα-Δράμα-Μαυρολεύκη-όρια νομού Σερρών-Νέα Μπάφρα-Σέρρες.
2. Η εξασφάλιση της σύνδεσης του Ε61 με την Εγνατία Οδό, δηλαδή το τμήμα Νέα Μπάφρα-Αμφίπολη.
Αρμόδιος φορέας υλοποίησης των ανωτέρω είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. η οποία ολοκληρώνει τις απαιτούμενες μελέτες.
Μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού μας Προγράμματος είναι δυνατόν να χρηματοδοτήσουμε μόνο το τμήμα που βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειάς μας, δηλαδή το τμήμα Καβάλα-Δράμα-Μαυρολεύκη-όρια νομού Σερρών, συνολικού μήκους περίπου 44 χιλιομέτρων, για το οποίο η Περιφέρεια έχει διαθέσει ήδη το ποσό των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ για πραγματοποίηση μελετών.
Αυτό ακριβώς ανέφερε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος στη σύσκεψη με τον Πρωθυπουργό και τα μέλη της κυβέρνησης κατά τις εργασίες του αναπτυξιακού συνεδρίου της ΑΜΘ στην Κομοτηνή. Ο κ. Περιφερειάρχης επισήμανε ότι για το πρώτο τμήμα Δράμα-Άγιος Αθανάσιος, μήκους περίπου 11 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού περίπου 40 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο είναι καταρχήν έτοιμο μελετητικά, θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Όσον αφορά στη σύνδεση του Ε61 με την Αμφίπολη, δηλαδή το τμήμα Νέα Μπάφρα-Αμφίπολη, αποτελεί θεσμική θέση της Περιφέρειας να υλοποιηθεί, όπως άλλωστε διατυπώνεται και στο Χωροταξικό μας Σχέδιο, θέση την οποία στηρίζουμε ξεκάθαρα.
Ωστόσο, το τμήμα αυτό ανήκει γεωγραφικά και διοικητικά στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, συνεπώς δεν έχουμε τη θεσμική δυνατότητα να το χρηματοδοτήσουμε. Επιπλέον, η πληροφόρηση που έχουμε είναι ότι απαιτούνται κάποια χρόνια για την ωρίμανση της μελέτης που υλοποιούν η Εγνατία Οδός ΑΕ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με αυτά ως δεδομένα, γίνεται σαφές ότι ο Περιφερειάρχης δεν μπορεί παρά να μεριμνά για τα έργα που είναι στη δική του γεωγραφική και διοικητική αρμοδιότητα. Όλα τα άλλα δεν αποτελούν παρά ανούσια πολιτικά παιχνίδια εντυπώσεων με ατυχείς χαρακτηρισμούς, με τα οποία ο κ. Περιφερειάρχης δεν έχει καμία θεσμική σχέση.
Παρόλα αυτά, θα χαρεί ιδιαίτερα αν, και με τη συμβολή του κ. Καραγιαννίδη, ολοκληρωθούν οι μελέτες και η κατασκευή της σύνδεσης του άξονα Ε61 με την Αμφίπολη από την Εγνατία Οδό Α.Ε. (η Δοίκηση της οποίας ορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση) και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

-Το ότι αναμένονται εξελίξεις  θεωρείται σίγουρο, ποιές θα είναι αυτές και σε πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί κανείς δεν ξέρει. Αυτό που είναι σίγουρο, είναι πως οι Δραμινοί δεν έχουν ασφαλή έξοδο προς την Εγνατία οδό, πράγμα που διαχρονικά φέρνει τους πολίτες της Δράμας να βρίσκονται στη μέση όλων αυτών  και όπως λέει μια παλιά παροιμία «Όταν μαλώνουν τα βουβάλια, την πληρώνουν τα βατράχια».

dramini.gr