Γαλλία: Επίδομα 100 ευρώ για βενζίνη

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες του σχεδιασμού για μια «οικολογία γαλλικού τύπου», υποσχέθηκε ότι η κυβέρνησή του θα «ανακτήσει τον έλεγχο» των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας έως το τέλος του έτους, ανακοινώνοντας επίδομα 100 ευρώ στους φτωχότερους εργαζόμενους που οδηγούν για να πηγαίνουν στην δουλειά τους.

Χωρίς να αναφέρει τι μέτρα θα λάβει, δήλωσε ότι η δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού EDF και οι πυρηνικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της χώρας θα βοηθήσουν για να επιτευχθεί αυτό.

Ο Γάλλος πρόεδρος έκανε κάποιες νέες ανακοινώσεις, όπως ένα άμεσο κονδύλι 700 εκατομμυρίων ευρώ από το κράτος για την κατασκευή 13 μητροπολιτικών διαπεριφερειακών έργων, δηλαδή περισσότερα από τα δέκα έργα που είχαν αρχικά προβλεφθεί. Όμως διευκρίνισε ότι αυτά τα έργα θα κοστίσουν συνολικά 10 δισεκ. ευρώ. Πάνω από όλα, αναφέρθηκε σε ένα πολύ ευαίσθητο πολιτικά θέμα αυτή την περίοδο, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, που αρχίζουν τα σχολεία, και σημαδεύεται από την αύξηση του πληθωρισμού και την πτώση της αγοραστικής δύναμης: την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος.

«Θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε τον Οκτώβριο τιμές ηλεκτρικής ενέργειας που θα είναι σύμφωνες με την ανταγωνιστικότητά μας», δήλωσε, προσθέτοντας ότι αυτό θα εφαρμοστεί τόσο στα νοικοκυριά όσο και στις επιχειρήσεις.

«Έως το τέλος του έτους θα ανακτήσουμε των έλεγχο της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος σε γαλλικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο», τόνισε, απέναντι στα κόμματα της αντιπολίτευσης που τον κατηγορούν ότι άφησε το τιμολόγιο του ηλεκτρικού ρεύματος να φθάσει στα ύψη.

Αξιωματούχος του Ελιζέ δήλωσε ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω του γαλλικού νόμου για την ενέργεια, για να αντιμετωπιστεί το γεγονός ότι οι τιμές του φυσικού αερίου διόγκωσαν τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, και κυρίως στη Γαλλία, εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία. Αυτό θα μπορεί να γίνει χωρίς να περιμένουμε να ολοκληρωθεί μια μεταρρύθμιση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, δήλωσε.

Σε μια χώρα που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην πυρηνική ενέργεια για να περιορίσει τις εκπομπές της, μέτρα στο πολυετές πρόγραμμα πράσινης μετάβασης όπως το τέλος της λειτουργίας των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα το 2027, ενθαρρύνουν τους Γάλλους να εγκαταλείψουν τους θερμικούς κινητήρες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να προωθήσουν τις αντλίες θερμότητας για να θερμάνουν τα σπίτια τους.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι της Γαλλίας, δηλαδή μείωση 55% έως το 2030 σε σύγκριση με το 1990, πρέπει να «πάμε δύο φορές πιο γρήγορα», τόνισε ο Μακρόν, καθώς στη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών κατά την πρώτη πενταετή θητεία του βοήθησε η οικονομική επιβράδυνση που προκλήθηκε από την Covid. «Πρέπει να καταφέρουμε να κάνουμε περισσότερο σε επτά χρόνια από αυτά που κάναμε τα τελευταία 33 χρόνια», σύμφωνα με ανακοίνωση του Ελιζέ.

Η κυβέρνηση είχε ήδη ανακοινώσει ότι πρόσθετο ποσό 7 δισεκ. ευρώ θα διατεθεί στο προσχέδιο προϋπολογισμού του 2024 για επενδύσεις φιλικές προς το περιβάλλον, που θα χρηματοδοτηθούν με την άρση ορισμένων από τις φορολογικές ελαφρύνσεις που λαμβάνουν ορισμένες βιομηχανίες σε σχέση με τη χρήση ορυκτών καυσίμων.

Ο Μακρόν δήλωσε την Κυριακή ότι η κυβέρνηση θα ζητήσει από τη βιομηχανία καυσίμων να πωλεί σε τιμή κόστους και θα χορηγήσει 100 ευρώ βοήθεια στους φτωχότερους εργαζόμενους που οδηγούν για να πάνε στη δουλειά, ώστε να περιορίσει τον αντίκτυπο του πληθωρισμού στα νοικοκυριά.