Έρευνα NielsenIQ : Ανεπηρέαστος ο τζίρος των σούπερ μάρκετ από την ακρίβεια

Τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ έφερε ο πληθωρισμός  την ώρα που οι καταναλωτές μείωσαν ελαφρά τις ποσότητες στο καλάθι, διαπιστώνει έρευνα της NielsenIQ για την πορεία του λιανεμπορίου τροφίμων το 2022.

Σύμφωνα με την NielsenIQ, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι παρά τον υψηλό πληθωρισμό, η συνολική ετήσια κατανάλωση κατέγραψε ελάχιστες απώλειες.  Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές αν και δεν μείωσαν σημαντικά τον αριθμό τεμαχίων που συνήθιζαν να αγοράζουν- διατηρώντας έτσι τον τζίρο του κλάδου σε θετικό ρυθμό- προχώρησαν σε διαφοροποίηση της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς αλλάζοντας τις προτιμήσεις τους σε επίπεδο κατηγοριών ή επιμέρους μαρκών, προσθέτοντας περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι τους ή κυνηγώντας προσφορές.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, αύξηση πωλήσεων κατέγραψαν τόσο ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων όσο και ο κλάδος των βασικών καταναλωτικών ειδών (FMCGs). Ο θετικός ρυθμός αποδίδεται αποκλειστικά στις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που επικράτησαν στην αγορά. Δηλαδή η αύξηση των πωλήσεων δεν προήλθε από αύξηση των τεμαχίων καθώς παρατηρήθηκε ελαφριά μείωση στις ποσότητες των προϊόντων που πωλήθηκαν.

Αξιοσημείωτη ήταν επίσης επίδραση του τουρισμού στην κατανάλωση βασικών καταναλωτικών ειδών. Ενδεικτικά, οι περιοχές της Κρήτης και της Πελοποννήσου φαίνεται να τονώθηκαν σημαντικά από την τουριστική δραστηριότητα, σημειώνοντας αύξηση τζίρου κατά 9,2 και 8,5% σε σχέση με το 2021.

πηγή naftemporiki.gr