GP Αυστρίας: Mercedes…Ring

formoula mercedesΤο σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Χάμιλτον που ήταν 9ος να πραγματοποιεί εκπληκτική εκκίνηση. Ο Βρετανός στο τέλος της μεγάλης ευθείας στα φρένα για τη στροφή 2 πέρασε 4ος πίσω από τους Μάσα, Μπότας και Ρόσμπεργκ. Από κει και πέρα ο αγώνας εξελίχθηκε σε μάχη στρατηγικής και πιτ στοπ ανάμεσα σε Mercedes και Williams. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έγινε κανένα προσπέρασμα στην πίστα, ο Ρόσμπεργκ πέρασε και τις δυο Williams στην πρώτη αλλαγή ελαστικών (18ος) γύρος, ο Χάμιλτον πέρασε το Μπότας στη 2η αλλαγή ελαστικών.

Ο αγώνας ανάμεσα σε Mercedes και Williams ήταν συναρπαστικός με πολλές προσπάθειες ένθεν και ένθεν για προσπέρασμα όμως αυτό τελικά δεν ήρθε. Όπως αποδείχτηκε στην πράξη στη Mercedes πήραν το μάθημά τους οριοθέτησαν το ρυθμό των δυο πιλότων και διασφάλισαν τους 43 βαθμούς των δυο πρώτων θέσεων.

Πολύ άσχημα εξελίχθηκε ο εντός έδρας αγώνας για τους Ταύρους
. Ο Φέτελ έμεινε από ισχύ στο 2ο γύρο, το μονοθέσιο του ξαναδούλεψε ως δια μαγείας, αλλά στην προσπάθειά του ν’ ανέβει χτύπησε τον Γκουτιέρεζ. Τελικά από την ομάδα αποφάσισαν να εγκαταλείψουν προστατεύοντας από περιττά χιλιόμετρα τα μηχανικά μέρη καθότι δεν είχε ελπίδα να βαθμολογηθεί. Αντίστοιχα οι δυο Toro Rosso, των Κβιάτ και Βερν έμειναν από φρένα. Ο μόνος Ταύρος που είχε καρό σημαία ήταν ο Ρικιάρντο που διασκέδασε τις εντυπώσεις κλέβοντας την 8η θέση από τον Χούλκενμπεργκ κυριολεκτικά στα τελευταία μέτρα.

Σε μεγάλο βαθμό ο αγώνας σήμερα κρίθηκε στα πιτ στοπ, οι μηχανικοί στην περίπτωση του Ρόσμπεργκ αποδείχτηκαν ταχύτεροι απ’ ότι στο Χάμιλτον. Ο Βρετανός στο βάθρο άφησε ερωτηματικά για το αν σταμάτησε το μονοθέσιο στο ιδανικό σημείο.

Ο νικητής, Νίκο Ρόσμπεργκ που πήρε την 3η του φετινή νίκη και διεύρυνε το προβάδισμα στη βαθμολογία στους 29 βαθμούς απαντώντας στο Μαρκ Γουέμπερ που έκανε τις συνεντεύξεις για λογαριασμό της FOM στο βάθρο είπε: “Ήταν πολύ πιο δύσκολος ο αγώνας για μας απ’ ότι φαίνεται. Ήταν απαραίτητη η διαχείριση πολλών πραγμάτων που ήταν στο όριο στο μονοθέσιο και δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Είχαμε και σήμερα ένα πολύ γρήγορο μονοθέσιο και είναι σπουδαίο που κάναμε το 1 – 2 εδώ στην Αυστρία. Επίσης είναι σημαντικό για τη F1 που επέστρεψε σε μια τέτοια τοποθεσία, σε μια τέτοια πίστα μπροστά σ’ ένα τέτοιο κοινό”.

Ο Γουέμπερ σε ρόλο δημοσιογράφου προσπάθησε να ρίξει λάδι στη φωτιά ρωτώντας το Χάμιλτον για τη διαφορά στους χρόνους αλλαγών ελαστικών, που ήταν υπέρ του Ρόσμπεργκ. Ο Βρετανός απάντησε: ” Δεν ξέρω πρέπει να το τσεκάρω με την ομάδα να δω αν σταμάτησα ακριβώς στο προβλεπόμενο σημείο. Αλλά είναι φανταστικό αποτέλεσμα σ’ ένα φανταστικό μέρος για τη F1, μπροστά σ’ ένα φανταστικό κοινό”.

Πριν ανέβουν στο βάθρο το κλίμα ανάμεσα στους δυο πιλότους της Mercedes ήταν βαρύ. Αλληλοσυνεχάρησαν ο ένας τον άλλο μόλις βγήκαν από τα μονοθέσια όπως υποχρεούνται με βάση τη ρητή εντολή της ομάδας και μετά ούτε ένα βλέμμα ούτε ένα νεύμα.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Μπότας που ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο σημείωσε: ” Νομίζω πως συνολικά ήταν για μένα το καλύτερο Σαββατοκύριακο της καριέρας μου. Είμαι πολύ χαρούμενος για την ομάδα, ήμασταν πολύ δυνατοί. Το αποτέλεσμα οφείλεται στη σκληρή δουλειά. Προοδεύουμε και πλησιάζουμε στη φυσική μας θέση. Είναι ωραία που είχαμε καθαρό αγώνα και πήραμε τους βαθμούς για την ομάδα. Καταφέραμε σήμερα να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητές μας. Πρέπει να δούμε αν υπήρχε κάτι καλύτερο να κάνουμε ως στρατηγική. Πάντα στόχος είναι το καλύτερο”.


Στην εκκίνηση ο Ρόσμπεργκ πέρασε στιγμιαία τον Μπότας ενώ ο Χάμιλτον βρέθηκε 4ος.

Συνολικά η τελική κατάταξη και τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν ως εξής:

Αποτελέσματα – 71 γύροι
 
Θέση Πιλότος              Ομάδα                  Χρόνος/ Διαφορά
 1. Nico Rosberg          Mercedes               1h27m54.967s
 2. Lewis Hamilton        Mercedes               +1.932s
 3. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes      +8.172s
 4. Felipe Massa          Williams-Mercedes      +17.358s
 5. Fernando Alonso       Ferrari                +18.553s
 6. Sergio Perez          Force India-Mercedes   +28.546s
 7. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes       +32.031s
 8. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault       +43.522s
 9. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   +44.137s
10. Kimi Raikkonen        Ferrari                +47.777s
11. Jenson Button         McLaren-Mercedes       +50.966s
12. Pastor Maldonado      Lotus-Renault          -1 γύρο
13. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari         -1 γύρο
14. Romain Grosjean       Lotus-Renault          -1 γύρο
15. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari       -2 γύρους
16. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault       -2 γύρους
17. Max Chilton           Marussia-Ferrari       -2 γύρους
18. Marcus Ericsson       Caterham-Renault       -2 γύρους
19. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari         -2 γύρους
 
Εγκατέλειψαν
 
    Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault      59 γύροι
    Sebastian Vettel      Red Bull-Renault        34 γύροι
    Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault      24 laps
 

Βαθμολογία

 

    Οδηγών                          Κατασκευαστών 

 1. Nico Rosberg       165       1. Mercedes                 301
 2. Lewis Hamilton     136       2. Red Bull/Renault         143
 3. Daniel Ricciardo   83        3. Ferrari                   98
 4. Fernando Alonso    79        4. Force India/Mercedes      87
 5. Sebastian Vettel   60        5. Williams/Mercedes         85
 6. Nico Hulkenberg    59        6. McLaren/Mercedes          72
 7. Valtteri Bottas    55        7. Toro Rosso/Renault        12
 8. Jenson Button      43        8. Lotus/Renault              8
 9. Felipe Massa       30        9. Marussia/Ferrari           2
10. Kevin Magnussen    29        10. Sauber/Ferrari            0
11. Sergio Perez       28        11. Caterham/Renault          0
12. Kimi Raikkonen     19
13. Romain Grosjean    8
14. Jean-Eric Vergne   8
15. Daniil Kvyat       4
16. Jules Bianchi      2


protothema.gr